Als woorden te kort schieten..
ProYou
In 2005 werden er met feestdagen zo’n 200 miljoen kaarten verzonden. In 2017 waren dit er nog maar 85 miljoen.
De postzak wordt steeds leger. Dit komt waarschijnlijk niet als iets nieuws. Alles wordt digitaal. Dit onderzoek begon ik te onderzoeken waarom dit nou de reden was. Het is vrij simpel uit te leggen, we maken het onszelf steeds makkelijker.
De originele vraag was ‘de toekomst van boeken’. Waar gaat het fysieke boek heen in de toekomst? Generatie Z is de generatie van Netflix, Youtube en natuurlijk social media. Het is voor hen makkelijker en een grote afleiding, daarom lezen ze niet meer. Simpel gezegd. Ook de peuters beginnen steeds eerder filmpjes te kijken met een grote tablet op schoot of de telefoon van papa of mama.
Ik bedacht me dus, wat nou als we het samen brengen? Het fysieke combineren met het digitale. Dat is wat ik, op de meest makkelijke manier voor de consument, gedaan heb.
Iedereen kent de QR codes wel, iedereen weet hoe je ze gebruiken moet. Ook iedereen weet dat je soms woorden te kort komt. Stuur bij het bestellen van de kaart een liedje mee, maak een video waarin je iemand feliciteerd of stuur een foto die je graag als QR code erbij wilt hebben. Het digitale is nu gecombineerd met het fysieke.
Laten we er samen voor zorgen dat er weer 200 miljoen kaarten verkocht worden!